zaterdag 26 oktober 2013

Dagelijkse dingen


Ondertussen alweer bijna 3 maanden in de USA. De tijd gaat echt super snel! De laatste weken niet echt super veel gebeurd. Het is gewoon elke dag naar school van 7;10 tot 15;12. Sommige klassen op school zijn echt super leuk en sommige zijn echt super saai. Dit trimester zit ik in drama en over 2 weken zijn we klaar en moeten we het 4 keer voor publiek doen. The play is called “Bye Bye Birdie” en het gaat over een jongen die de militaire dienst in gaat en alle meisjes vinden hem helemaal geweldig. Ik moet een oudere vrouw spelen en ik heb maar liefst 9 lines. Iedereen lacht altijd heel hard om m’n accent… zo moet ik zeggen “Deborah Sue, Deborah Sue, do you here me? Mother is calling.” En blijkbaar spreken amerikanen deborah uit als debrah. Nou de eerste 2 weken hebben ze me allemaal heel hard uitgelachen omdat ik deborah zeg in plaats van debrah. Ik begreep ook al niet waarom ze dat allemaal zo grappig vonden, want het is nou niet echt een spectaculaire zin. Maar naar 2 weken vertelde braidyn me dat ze het anders uitspreken… Nu moet ik deborah blijven zeggen zodat ze tijdens de officiĆ«le uitvoering ook allemaal heel hard kunnen lachen. Verder moeten we in de klas anat&phys verschillende dingen ontleden; dode kikkers, een varkens hart en een kikker die alleen ‘hersen dood’ was dus je zag het hart nog gewoon kloppen. Aan het einde van de maand is de harvest dance het is een soort ‘formal dance’ van de kerk dus we moeten ‘prom dresses’ dragen. De afgelopen weken hebben braidyn en ik allerlei soorten prom dresses aan geprobeerd.  Echt leuk om al die jurken aan te proberen haha! Aan het einde van de maand is het halloween en amerikanen halen alle versiersels uit de kast en versieren hun hele huis en tuin. In Idaho Falls en Rexburg hebben ze ‘haunted houses’ een soort mega spookhuis waar je doorheen moet lopen en waar ze je laten schrikken! Gisteravond zijn we naar braidyn’s grammy geweest in rexburg, haar grammy heeft een exchange student uit zwitserland en we zijn met haar vrienden naar ein-de-lijk een normaal ‘feestje’ geweest met heel veel mensen! Vandaag is een drukke dag want we hebben weer play practice van 14;00 tot 21;00 ’s avonds….










Geen opmerkingen:

Een reactie posten