woensdag 31 juli 2013

Boston, Baseball, America

De tijd gaat echt snel! ondertussen zit ik al iets meer als een week op het Language and Culture camp in Norwich, Vermont. Veel verschillende nationaliteiten! Het meest zijn toch wel de Scandinavische landen en heel veel Duitsers. Op het kamp zitten ongeveer 500 EF Studenten. We zijn opgedeeld in 6 "highschools" en alle highschools hebben dan weer 4 klassen. Zo zit ik in Grant North en zijn we de highschool Grant. Mijn homeroom bestaat uit ongeveer 22 students en we hebben een super leuke 'mentor' die ons les geeft in current isues dus de dingen die in Amerika anders zijn dan in Nederland (gay marriage, gun control, abortion etc) daarnaast krijgen we nog les in Geography, English and Life in America! Meestal zijn die lessen van 9;00 AM tot 4:00 PM met daartussen nog 1,5 uur lunch. Na de lessen kun je uit verschillende sport activiteiten kiezen zoals tennis, volleybal, zwemmen, yoga etc. Afgelopen zondag zijn we op 'field trip' naar Boston geweest. we gingen 's ochtends vroeg met de bus weg en we waren tegen 10 uur in Boston. Ik en nog 2 andere zweedse meisjes zijn eerst naar China Town geweest, toen naar 1 van de bekendste universiteiten van USA 'Harvard University' en als laatste nog wezen winkelen in Newbury street! Boston is de enige stad die nog niet compleet is overgenomen door Starbucks en dus meer Dunkin Donuts heeft, 110 om precies te zijn haha. De dag was leuk maar erg slopend!! En ik kon niet teveel winkelen, want mijn koffer is al zwaar genoeg! Maar sommige meisjes kwamen met tassen vol aan, marc jacobs, ray bans, louis vuitton het is allemaal normaal hier...
Maandag hadden we gewoon weer les, maar 's avonds zijn we met z'n allen voor het eerst naar een Baseball Game geweest!! Een hele ervaring! onze homeroom teacher was zo enthousiast dat hij voor ons allemaal suikerspinnen heeft gehaald, ijs, cracker jacks, allerlei typisch amerikaanse dingen haha. Aan een tafel zaten een paar baseball players, waar je een handtekening kon vragen. Het was niet een main league baseball game. Maar een lokaal team met spelere die rechtstreeks van highschool of college komen. The Lake Monsters! Ook heb ik natuurlijk zo'n 'foam finger' gekocht haha en laten signeren door 1 van de baseball players. Geweldig hard gelachen om een meisje die ook een handtekening wou, maar prongeluk haar ijsje over de baseball player gooide waardoor de speler de hele wedstrijd met een grote rode vlek in zijn broek heeft moeten spelen. Uiteindelijk hebben The Lake Monsters met 3-2 gewonnen! Vandaag was de laatste 'field trip'. we zijn met iedereen naar 'the beach' geweest, of naja, eigenlijk was het een soort meer met een klein strandje! Morgen hebben we weer gewoon classes en geen tripjes meer, tenzij we de 'punten wedstrijd' winnen, dan gaan we met onze homeroom naar de Ben & Jerry's factory! Op kamp krijgen alle leraren een bepaald aantal kaartjes die ze mogen uitdelen aan leerlingen die veel engels praten, of gespot zijn terwijl ze engels praten en dus de klas met de meeste kaartjes wint! Mijn homeroom staat nu op de 2e plek fso en ik heb al 3 kaartjes gekregen yeahh! Nou na 3 dagen laat slapen en vroeg opstaan met een drukke dag ben ik echt dood moe, heb ik geen stem meer en ben ik heel erg verkouden geworden ;( Few more days untill I will meet my hostfamily :)


















Geen opmerkingen:

Een reactie posten